Spy Guy: Zimowa Przygoda
2023
BGG Average Rating
6.0
community average
Login to vote on your own rating
Players
1-4
Weight
N/A
Playtime
20 min
Age
5+
📂 Categories
🎨 Artists
🏢 Publishers
📖 About This Game
The pre-Christmas rush is already underway in the city, but Spy Guy has another case to solve! He has to stop Bert as soon as possible before he can get to his machine and use it to steal all the baubles from the city. Will Spy Guy find the clues fast enough to lead him to Bert's trail?
You take on the role of Spy Guy - a superdetective who upholds law and order in the city. Your task is to catch Bert before he reaches his machine and uses it to steal all the baubles from the town! If you manage to catch up with him - you win!
To catch Bert, you and Spy Guy must find as many clues as possible hidden throughout the city. The more clues you find, the faster your pawn will catch up with the escaping Bert. The items you need to find are shown on the clue cards.
Spy Guy Winter Adventure is a co-operative game in which you all direct the movements of the detective. The gameplay consists of a series of alternating turns between Spy Guy and Bert. The game begins with Spy Guy.
In Spy Guy's turn:
Reveal one clue card from the deck. It indicates the item you must search for on the board this turn.
Turn the hourglass as soon as the card is revealed.
You all look out for the object you are looking for on the board. It will appear in more than one place. If any of you of you manages to spot it, he places a clue marker on it.
When the sand in the hourglass has settled, the search is over! You cannot add any more markers.
Count how many wanted items you have found. Move Spy Guy's pawn the same number of spaces in Bert's direction.
In Bert's turn, look at the clue card revealed in Spy Guy's turn. Move Bert this many spaces forward (towards the machine) how many shoe marks appear on the card. Then, if Bert has not yet reached his machine, start another round of Spy Guy.
If Bert reaches the last box on the board, he steals all the baubles from city! Unfortunately, you lose. If Spy Guy manages to catch up with or chase Bert on his way towards the machine, you have successfully caught him and you win!
—description from the publisher
W Treflikowie trwa już przedÅwiÄ
teczna gorÄ
czka, jednak Spy Guy ma do rozwiÄ
zania kolejnÄ
sprawÄ! Musi jak najszybciej
powstrzymaÄ Berta, zanim ten dotrze do swojej maszyny i za jej pomocÄ
ukradnie wszystkie bombki z Treflikowa. Czy Spy Guy wystarczajÄ
co szybko znajdzie poszlaki, które naprowadzÄ
go na trop Berta?
Wcielacie siÄ w postaÄ Spy Guya – superdetektywa, który strzeże prawa i porzÄ
dku w Treflikowie. Waszym zadaniem jest zÅapanie Berta, zanim ten dotrze do swojej maszyny i za jej pomocÄ
ukradnie z miasta wszystkie bombki! JeÅli zdoÅacie go dogoniÄ – wygrywacie!
By zÅapaÄ Berta, razem ze Spy Guyem musicie odnaleÅºÄ jak najwiÄcej poszlak poukrywanych w caÅym mieÅcie. Im wiÄcej
ich odnajdziecie, tym szybciej Wasz pionek dogoni ciekajÄ
cego
Berta. Przedmioty, które musicie odnaleźÄ, umieszczone zostaÅy na kartach poszlak.
Spy Guy Zimowa Przygoda jest grÄ
kooperacyjnÄ
, w której wszyscy kierujecie ruchami detektywa. Rozgrywka skÅada siÄ z serii naprzemiennie wystÄpujÄ
cych po sobie tur Spy Guya i Berta.GrÄ rozpoczyna Spy Guy.
W turze Szpiega:
OdsÅoÅcie z talii jednÄ
kartÄ poszlak. Wskazuje ona przedmiot, którego w tej turze musicie poszukaÄ na planszy.
Od razu po odkryciu karty obróÄcie klepsydrÄ.
Wszyscy wypatrujecie na planszy poszukiwanego przedmiotu.
BÄdzie wystÄpowaÅ w wiÄcej niż jednym miejscu. Jeżeli któremuÅ z Was uda siÄ go wypatrzyÄ, kÅadzie na nim znacznik poszlak.
Gdy piasek w klepsydrze siÄ przesypie, poszukiwania siÄ koÅczÄ
! Nie możecie już dokÅadaÄ kolejnych znaczników.
Policzcie, ile poszukiwanych przedmiotów udaÅo siÄ Wam znaleźÄ.PrzesuÅcie pionek Spy Guya o tyle samo
pól w kierunku Berta. Zdejmijcie wszystkie znaczniki poszlak
z planszy. JeÅli Spy Guy nie dogoniÅ lub nie przegoniÅ Berta, rozegrajcie turÄ Berta.
W turze Berta spójrzcie na odkrytÄ
w turze Spy Guya kartÄ
poszlak. PrzesuÅcie Berta o tyle pól do przodu (w stronÄ maszyny), ile Åladów butów widnieje na karcie. NastÄpnie, jeÅli Bert nie dotarÅ jeszcze do swojej maszyny, rozpocznijcie kolejnÄ
turÄ Spy Guya.
JeÅli Bert dojdzie do ostatniego pola na planszy, kradnie wszystkie bombki z Treflikowa! Niestety przegrywacie. JeÅli Spy Guy zdoÅa dogoniÄ lub przegoniÄ Berta w jego drodze
ku maszynie, udaÅo Wam siÄ go zÅapaÄ i wygrywacie!
—description from the publisher (Polish)