Spy Guy: Zimowa Przygoda

BGG Average Rating
6.0
community average
Login to vote on your own rating
Players
1-4
Weight
N/A
Playtime
20 min
Age
5+

⚙️ Game Mechanics

How this game works - core systems and player actions

🏢 Publishers

📖 About This Game

The pre-Christmas rush is already underway in the city, but Spy Guy has another case to solve! He has to stop Bert as soon as possible before he can get to his machine and use it to steal all the baubles from the city. Will Spy Guy find the clues fast enough to lead him to Bert's trail? You take on the role of Spy Guy - a superdetective who upholds law and order in the city. Your task is to catch Bert before he reaches his machine and uses it to steal all the baubles from the town! If you manage to catch up with him - you win! To catch Bert, you and Spy Guy must find as many clues as possible hidden throughout the city. The more clues you find, the faster your pawn will catch up with the escaping Bert. The items you need to find are shown on the clue cards. Spy Guy Winter Adventure is a co-operative game in which you all direct the movements of the detective. The gameplay consists of a series of alternating turns between Spy Guy and Bert. The game begins with Spy Guy. In Spy Guy's turn: Reveal one clue card from the deck. It indicates the item you must search for on the board this turn. Turn the hourglass as soon as the card is revealed. You all look out for the object you are looking for on the board. It will appear in more than one place. If any of you of you manages to spot it, he places a clue marker on it. When the sand in the hourglass has settled, the search is over! You cannot add any more markers. Count how many wanted items you have found. Move Spy Guy's pawn the same number of spaces in Bert's direction. In Bert's turn, look at the clue card revealed in Spy Guy's turn. Move Bert this many spaces forward (towards the machine) how many shoe marks appear on the card. Then, if Bert has not yet reached his machine, start another round of Spy Guy. If Bert reaches the last box on the board, he steals all the baubles from city! Unfortunately, you lose. If Spy Guy manages to catch up with or chase Bert on his way towards the machine, you have successfully caught him and you win! —description from the publisher W Treflikowie trwa już przedÅ›wiÄ…teczna gorÄ…czka, jednak Spy Guy ma do rozwiÄ…zania kolejnÄ… sprawÄ™! Musi jak najszybciej powstrzymać Berta, zanim ten dotrze do swojej maszyny i za jej pomocÄ… ukradnie wszystkie bombki z Treflikowa. Czy Spy Guy wystarczajÄ…co szybko znajdzie poszlaki, które naprowadzÄ… go na trop Berta? Wcielacie siÄ™ w postać Spy Guya – superdetektywa, który strzeże prawa i porzÄ…dku w Treflikowie. Waszym zadaniem jest zÅ‚apanie Berta, zanim ten dotrze do swojej maszyny i za jej pomocÄ… ukradnie z miasta wszystkie bombki! JeÅ›li zdoÅ‚acie go dogonić – wygrywacie! By zÅ‚apać Berta, razem ze Spy Guyem musicie odnaleźć jak najwiÄ™cej poszlak poukrywanych w caÅ‚ym mieÅ›cie. Im wiÄ™cej ich odnajdziecie, tym szybciej Wasz pionek dogoni ciekajÄ…cego Berta. Przedmioty, które musicie odnaleźć, umieszczone zostaÅ‚y na kartach poszlak. Spy Guy Zimowa Przygoda jest grÄ… kooperacyjnÄ…, w której wszyscy kierujecie ruchami detektywa. Rozgrywka skÅ‚ada siÄ™ z serii naprzemiennie wystÄ™pujÄ…cych po sobie tur Spy Guya i Berta.GrÄ™ rozpoczyna Spy Guy. W turze Szpiega: OdsÅ‚oÅ„cie z talii jednÄ… kartÄ™ poszlak. Wskazuje ona przedmiot, którego w tej turze musicie poszukać na planszy. Od razu po odkryciu karty obróćcie klepsydrÄ™. Wszyscy wypatrujecie na planszy poszukiwanego przedmiotu. BÄ™dzie wystÄ™powaÅ‚ w wiÄ™cej niż jednym miejscu. Jeżeli któremuÅ› z Was uda siÄ™ go wypatrzyć, kÅ‚adzie na nim znacznik poszlak. Gdy piasek w klepsydrze siÄ™ przesypie, poszukiwania siÄ™ koÅ„czÄ…! Nie możecie już dokÅ‚adać kolejnych znaczników. Policzcie, ile poszukiwanych przedmiotów udaÅ‚o siÄ™ Wam znaleźć.PrzesuÅ„cie pionek Spy Guya o tyle samo pól w kierunku Berta. Zdejmijcie wszystkie znaczniki poszlak z planszy. JeÅ›li Spy Guy nie dogoniÅ‚ lub nie przegoniÅ‚ Berta, rozegrajcie turÄ™ Berta. W turze Berta spójrzcie na odkrytÄ… w turze Spy Guya kartÄ™ poszlak. PrzesuÅ„cie Berta o tyle pól do przodu (w stronÄ™ maszyny), ile Å›ladów butów widnieje na karcie. NastÄ™pnie, jeÅ›li Bert nie dotarÅ‚ jeszcze do swojej maszyny, rozpocznijcie kolejnÄ… turÄ™ Spy Guya. JeÅ›li Bert dojdzie do ostatniego pola na planszy, kradnie wszystkie bombki z Treflikowa! Niestety przegrywacie. JeÅ›li Spy Guy zdoÅ‚a dogonić lub przegonić Berta w jego drodze ku maszynie, udaÅ‚o Wam siÄ™ go zÅ‚apać i wygrywacie! —description from the publisher (Polish)