RIN RIN RAJA
BGG Geek Rating
5.5
based on 46 ratings
BGG Average Rating
7.9
community average
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#15123
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Players
2-6
Weight
2.00/5.00
Playtime
30 min
Age
8+
⚙️ Game Mechanics
How this game works - core systems and player actions
📂 Categories
🎨 Artists
🏢 Publishers
📖 About This Game
In RIN RIN RAJA, a group of rabbits has found the perfect way to spend the afternoon, ring a house bell and disappear before they are discovered. Your mission is to avoid being caught three times by the neighborhood neighbors as you play at ringing their doorbells and running away when they get angry. But remember, your companions will do their best to get away just like you and save themselves from punishment!
During the game, you must play cards to 1) Ring the doorbells of the houses in the neighborhood. Each card will add up the number of rings and, when you reach the required number indicated on the neighbor's card, the neighbor gets angry and starts to chase you. At that point, you will have to 2) Start, playing cards that allow you to meet the number or color conditions of the cards needed to escape until one of the group is caught, then activate the Playing Card Ability. The chase continues with the next player following the order of play. Players take turns trying to escape until everyone has met the condition or someone cannot meet the number or color escape conditions for the neighbor, they are caught.
If a player is caught three times by the neighbors, he/she is out of the game and automatically loses the game, while all other players are considered winners.
—description from the publisher (translated)
En RIN RIN RAJA, Un grupo de conejos ha encontrado la forma perfecta de pasar la tarde, toca el timbre de una casa y desaparecer antes de ser descubiertos. Tu misión es evitar ser atrapado tres veces por los vecinos del barrio mientras juegas a tocar los timbres de sus casas y huir cuando se enojan. Pero recuerda, ¡tus compañeros harán todo lo posible para librarse igual que tú y salvarse del castigo!
Durante la partida, deberás jugar cartas para 1) Tocar timbres, de las casas del barrio. Cada carta sumara timbres y, cuando se alcanza el número necesario señalado en la carta de vecino, este se enoja y comienza a perseguir. En ese momento, tendrás que 2) Arrancar, jugando cartas que te permitan cumplir con las condiciones de numero o color de las cartas necesarias para escapar hasta que uno del grupo sea atrapado, luego Activas la Habilidad de la Carta de jugada. La persecución continúa con el siguiente jugador siguiendo el orden del juego. Los jugadores se turnan para intentar escapar hasta que todos hayan cumplido la condición o alguien no puede cumplir con las condiciones de escape de número o color por el vecino, es atrapado.
Si un jugador es atrapado tres veces por los vecinos, quedará fuera del juego y perderá automáticamente la partida, mientras que todos los demás jugadores son considerados ganadores.
—description from the publisher