Velmohra: Im Bann der Tiefe

2025
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Players
1-4
Weight
N/A
Playtime
40 min
Age
10+

🏢 Publishers

📖 About This Game

In this Write and Move adventure, starting from the centre of your playmat you connect hexagonal spaces, forming shapes. Every space depicts a number indicating how many sectors your diver moves clockwise. Upon arrival, your diver collects the top pearl tile if you have formed its depicted shape on your playmat. Then you shade this shape as it can only be used to collect one pearl. Pearls are a lucrative source of points. Many spaces on your playmat award you with small discoveries such as shells, corals or crabs. These earn you points at the end of the game – if your route passes through upgrade spaces you increase the value of these discoveries. Special rewards are waiting to be discovered in the four corners of your playmat. Have you spotted the sea monster on your route? The more sightings of it you have, the more points you get. The game ends as soon as one of you has discovered three corner space rewards or has four sea monster sightings, or when a stack of pearls is empty and one of you has discovered two corner space rewards. The player whose undersea adventure has earned the most points wins the game. In diesem Write and Move Abenteuer verbindest du ausgehend von der Mitte auf deinem Spielplan im Laufe des Spiels Felder, um Formen zu bilden. Jedes Feld gibt an, wie viele Sektoren dein Taucher im Uhrzeigersinn zurücklegt. Im Zielsektor sammelt dieser das oberste Perlenplättchen ein, wenn du die darauf abgebildete Form auf deinem Spielplan vorweisen kannst. Diese Form schraffierst du, da du jede nur einmal für eine Perle verwenden kannst. Perlen sind eine lukrative Punktequelle. Viele Felder auf deinem Spielplan bringen dir kleine Entdeckungen wie Muscheln, Korallen oder Krabben. Diese bringen dir am Spielende Punkte – führt deine Route über Upgradefelder, erhöhst du den Wert einer dieser Entdeckungen. Besondere Belohnungen wollen in den vier Ecken deines Spielplans entdeckt werden. Hast du das Seeungeheuer auf deiner Route gesichtet? Je mehr Sichtungen, desto mehr Punkte bekommst du dafür. Das Spiel endet, sobald jemand von Euch drei Eckfeldbelohnungen entdeckt hat oder vier Seeungeheuersichtungen vorweisen kann oder ein Perlenstapel leer ist und jemand von Euch zwei Eckfeldbelohnungen entdeckt hat. Wessen Unterseeabenteuer mehr Punkte ergeben hat, gewinnt das Spiel.