Irány a világűr

1980
Not Rated
No ratings yet
Login to vote
Players
3-5
Weight
N/A
Age
8+

⚙️ Game Mechanics

How this game works - core systems and player actions

🏢 Publishers

📖 About This Game

The game can be played by 3–5 players. After determining the order of play, all players start from the "OBSERVATION CENTER" square. Players may agree to start from a different position if they wish. Each player directs their spaceship toward a "NUMBERED STATION," choosing any route they prefer to reach it. Players take turns rolling the die, moving forward by the number of spaces shown. Some spaces contain various symbols, such as "ROCKETS," "MEASURING WELLS," "CLOCKS," "COPY," etc. These symbols mean the following: Landing on a ROCKET space speeds up the player’s spaceship—they may immediately move to the space indicated by the rocket. Landing on a MEASURING WELL means the player must skip one turn—they may only move again on their next roll. A CLOCK space benefits the player, allowing them to move forward two extra spaces. Landing on a COPY space means the player must copy the position of the previous player—moving back to the space that player is on. Furthermore, the game leader resolves any unusual situations or disputes that may arise during gameplay. The goal of every player is to reach the final point of outer space, located in the center of the board. The first player to reach this point is the winner of the game. JÁTÉKSZABÁLYA játékot 3–4–5 személy játszhatja. A sorrendet megállapítva, minden játékos a „MEGFIGYELŐ KÖZPONT” mezÅ‘rÅ‘l indul. A játékosok megállapodnak, ettÅ‘l eltérÅ‘en is lehet elindulni. Minden játékos egy „SZÁMRAJELZŐ ÁLLOMÁS” felé irányítja űrhajóját, melynek megközelítéséhez a játékos tetszésének megfelelÅ‘ útvonalat választhat. A játékosok a velük jelzett dobókockát felváltva dobják, és a dobott pontszámnak megfelelÅ‘ mezÅ‘n haladnak tovább. Egyes mezÅ‘kön különféle szimbólumok láthatók, mint pl. „RAKÉTÁK”, „MÉRŐKUTAK”, „ÓRÁK”, „MÁSOLAT” stb. Ezek jelentése: A „RAKÉTA” mezÅ‘kre lépÅ‘ játékos űrhajója gyorsabban halad, azonnal továbbléphet a rakétával jelzett mezÅ‘re. A „MÉRŐKÚT” mezÅ‘k egy körbÅ‘l való kimaradást jelenthetnek, a játékos csak a következÅ‘ dobás után haladhat tovább. Az „ÓRA” mezÅ‘ a játékos elÅ‘nyére szolgál, két mezÅ‘t elÅ‘reléphet. A „MÁSOLAT” mezÅ‘re érkezÅ‘ játékos „lemásolja” az elÅ‘zÅ‘ játékos helyzetét, azaz visszalép az Å‘ mezÅ‘jére. Továbbá! A játékvezetÅ‘ ezt akkor válaszolja meg, ha bármiféle különös eset fordul elÅ‘, vagy a játékos vitás ügyekben nem tudnak megegyezni. Minden játékos célja: elsÅ‘ként eljutni a világűr legvégsÅ‘ pontjára, amely a játékmezÅ‘ középpontjában található. Ez a pont a „CÉL”. Aki ezt elÅ‘ször eléri, az lesz a játék gyÅ‘ztese.