Irány a világűr
1980
Not Rated
No ratings yet
Login to vote
Players
3-5
Weight
N/A
Age
8+
📂 Categories
🏢 Publishers
📖 About This Game
The game can be played by 3–5 players. After determining the order of play, all players start from the "OBSERVATION CENTER" square.
Players may agree to start from a different position if they wish.
Each player directs their spaceship toward a "NUMBERED STATION," choosing any route they prefer to reach it.
Players take turns rolling the die, moving forward by the number of spaces shown.
Some spaces contain various symbols, such as "ROCKETS," "MEASURING WELLS," "CLOCKS," "COPY," etc.
These symbols mean the following:
Landing on a ROCKET space speeds up the player’s spaceship—they may immediately move to the space indicated by the rocket.
Landing on a MEASURING WELL means the player must skip one turn—they may only move again on their next roll.
A CLOCK space benefits the player, allowing them to move forward two extra spaces.
Landing on a COPY space means the player must copy the position of the previous player—moving back to the space that player is on.
Furthermore, the game leader resolves any unusual situations or disputes that may arise during gameplay.
The goal of every player is to reach the final point of outer space, located in the center of the board.
The first player to reach this point is the winner of the game.
JÁTÉKSZABÁLYA játékot 3–4–5 személy játszhatja. A sorrendet megállapítva, minden játékos a „MEGFIGYELÅ KÖZPONT” mezÅrÅl indul.
A játékosok megállapodnak, ettÅl eltérÅen is lehet elindulni.
Minden játékos egy „SZÁMRAJELZÅ ÁLLOMÁS” felé irányítja űrhajóját, melynek megközelítéséhez a játékos tetszésének megfelelÅ útvonalat választhat.
A játékosok a velük jelzett dobókockát felváltva dobják, és a dobott pontszámnak megfelelÅ mezÅn haladnak tovább.
Egyes mezÅkön különféle szimbólumok láthatók, mint pl. „RAKÉTÁK”, „MÉRÅKUTAK”, „ÓRÁK”, „MÁSOLAT” stb.
Ezek jelentése:
A „RAKÉTA” mezÅkre lépÅ játékos űrhajója gyorsabban halad, azonnal továbbléphet a rakétával jelzett mezÅre.
A „MÉRÅKÚT” mezÅk egy körbÅl való kimaradást jelenthetnek, a játékos csak a következÅ dobás után haladhat tovább.
Az „ÓRA” mezÅ a játékos elÅnyére szolgál, két mezÅt elÅreléphet.
A „MÁSOLAT” mezÅre érkezÅ játékos „lemásolja” az elÅzÅ játékos helyzetét, azaz visszalép az Å mezÅjére.
Továbbá! A játékvezetÅ ezt akkor válaszolja meg, ha bármiféle különös eset fordul elÅ, vagy a játékos vitás ügyekben nem tudnak megegyezni.
Minden játékos célja: elsÅként eljutni a világűr legvégsÅ pontjára, amely a játékmezÅ középpontjában található. Ez a pont a „CÉL”.
Aki ezt elÅször eléri, az lesz a játék gyÅztese.