Barikarám
2021
BGG Average Rating
7.6
community average
Login to vote on your own rating
Players
2-4
Weight
2.00/5.00
Playtime
30 min
Age
7+
⚙️ Game Mechanics
How this game works - core systems and player actions
🏢 Publishers
📖 About This Game
Barikarám (Sheepdogs)
A family game that even children can learn easily. Players act as sheepdogs whose goal is to gather the dispersed flock into the sheep pen, but while doing so, they must keep out intruders. The winner is the player who gathers the most sheep (and points) in the pen.
Each player has a personal board, with the sheep pen in the center. The game includes a pack of tiles showing groups of sheep or some other characters, such as a fox, a wolf, a hen or the farmer.
In the first phase, each player has the option to create a set of four tiles selected from a common stock, or to take one of the existing sets. In the second phase, they place one of their tiles on the board and move a tile to an adjacent space. If it is not empty, the tile (or row of tiles) is pushed ahead in the direction of the move. As a result, tiles are rearranged on the board and in the sheep-pen every turn. The goal is to push as many sheep as possible into the pen while keeping every other creature outside.
The game has 3 optional modules, which can be integrated into the gameplay either individually or together to enhance the challenge. The black sheep, if remains in the pen, earns points for the opponents. Trees block some of the spaces. The roosters can help move the worthless hens out of the way.
---
Magyar ismertetÅ:
Ebben a gyerekek számára is könnyen érthetÅ családi játékban juhászkutyaként be kell terelnünk a szétszéledt birkanyájat a karámba, miközben igyekszünk távol tartani minden haszontalan vagy káros elemet. A játék végén az nyer, aki a legtöbb birkát (és pontot) gyűjti össze a karámon belül.
Mindenki saját táblán játszik, melynek a legnagyobb részét a karám foglalja el. A játékhoz tartozik továbbá egy csomag lapka, benne különbözÅ értékű birkacsoportokkal és más karakterekkel: rókával, farkassal, tyúkkal és a gazdával.
A játék elsÅ fázisában a játékosok sorrendben egy-egy négyes csoportot képeznek a véletlenszerűen kihelyezett lapkakészletbÅl, vagy magukhoz vesznek egyet már meglévÅ csoportokból. A következÅ fázisban kihelyeznek egy-egy lapkát a saját táblájuk szélére, majd elmozgatnak egy bármilyen lapkát a szomszédos mezÅre. Ha ez a mezÅ nem üres, az ott lévÅ (és esetleges további) lapkák egy mezÅvel eltolódnak a mozgás irányában. Ezáltal a táblán – és így a karámban is – folyamatosan átrendezÅdnek a lapkák. A játékosok célja, hogy minél több birkát toljanak be a karámba, de minden más teremtmény kívül maradjon.
A játék 3 opcionális modullal rendelkezik, melyek egyenként vagy együtt beépítve a játékmenetbe fokozzák a kihívást. Ilyenek a fekete bárányok, amelyek ha a karámban maradnak, az ellenfeleknek hoznak pontot. A fák blokkolnak bizonyos mezÅket, a kakasok viszont a lábatlankodó tyúkokat tarthatják távol.